1600 C motor, hel eller i delar?

Här diskuterar vi alla möjliga ämnen om Porsche 356 och andra tidiga Porsche-fordon. Dock ej tekniska frågor.
andalv
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 dec 2013 00:12
Tilltalsnamn: Anders
Efternamn: Älvegran
Medlemsnummer: 0
Ort: Västerås

1600 C motor, hel eller i delar?

Inlägg av andalv » 22 dec 2013 19:21

Hej!
Jag har lite motordelar som jag skaffat som reservdelar till min 912:a.
Efter lite efterforskning inser jag att det inte stämmer så bra till min 912 utan är mer korrekt för 356 C 1600 75 hk.
Jag funderar på att sälja av de och undrar om det är en korrekt spec för 75 hk?
Vad uppskattar ni att man får betalt för delarna?
Vad får man om man monterar ihop den och startar med(som inte ingår i försäljningen) 912 förgasare, avgassystem, kylfläkt och fördelare?

Jag har följande delar som kommer från militär industrimotor som var lagrad som mobliserings reservdelar,
3 delat block 616/33-1, sn: P* /12259*
tillhörande vevaxel: 616. 102.013.02 (02 osökert) inom tolerans med fina ramlager.
Vevstakar: 616.103.101.01, ej uppmätta, med fina vevlager
Kamaxel med drev: 528.05.102, utmärkt skick

Andra delar som jag tror kommer från en 1600 C 75 hk.
cylindersats med kolvar: Mahle 82 V9++, w032 gott skick men saknar 4 kolvringar.
cylinder huvud 2 st: 101/7 (under ventil kåpa), 58,0 mot cylinder. behov av renovering av styrningar och säten.
Ventilbrygga i gjutjärn 2 st
Ventiler
insug 616.108.311.01 2 st
remskiva 145 mm
generatorfäste