Fredrik Tengbom & busbilen "Ruby"

Här får du gärna skiva och visa bilder på din fina Porsche!
FredrikTengbom
Medlem
Tilltalsnamn: Fredrik
Efternamn: Tengbom
Medlemsnummer: 1198

Fredrik Tengbom & busbilen "Ruby"

Inlägg av FredrikTengbom » 30 apr 2013 08:41

Hej

Nu är jag medlem i klubben igen efter ett 18 årigt uppehåll. Jag heter Fredrik, är 40 bast, bor i Sthlm city och har ett stort Porscheintresse. Gillar gammelbilarna, skruvar det mesta själv och det jag inte klarar av fixar Walter i vår numera gemensamma verkstad.

Mina bilar håller sej inte alltid till originalutförande.

Ruby är en Super90 -61 som gått på sveriges banor under stor del av sitt liv. Jag hittade den på annons här på sidan för 7 år sen och slog till direkt. Bilen var då återställd till mer eller mindre original men några mysiga detaljer från bandagarna var kvar som tex läderremmar till fönsterhissar, plastrutor, carrera-gälar på luckan och lite till.

Jag körde som det var över sommaren och sen när vintern kom började började pysslet med att "busa" till den lite.
Bild
Bild
Bild
Bild

KrutiMotorn
Medlem
Medlemsnummer: 293

Re: Fredrik Tengbom & busbilen "Ruby"

Inlägg av KrutiMotorn » 02 maj 2013 09:17

välkommen i gänget Fredrik.
Vem körde den på bana. Jag borde veta, men är helt urblåst efter cykelturerna över Sthlm broar. Jag hittade Friends Arena. Milda makter vad det byggs där.Och på andra ställen.
Tur att man bor på vischan.

Kurt

NiklasLarsson
Forumhjälp
Tilltalsnamn: Niklas
Efternamn: Larsson
Medlemsnummer: 1072
Kontakt:

Inlägg av NiklasLarsson » 02 maj 2013 09:21

Välkommen tillbaka till klubben!

Underbar bil. Brukar se den brumma förbi här i Sthlm ibland. Riktigt läcker.

Intressant att du skriver att den gått på räserbanor under stora delar av sitt liv. Den gick historisk racing ett gäng år, men har den ännu tidigare racinghistorik? Typ sportvagnsbataljerna på Skarpnäck?
Niklas Larsson
Porsche 356C 1965
Medlem i klubben sedan 2003 men hang-around sedan 1978
http://www.luftkyld.blogspot.com/
Instagram: LUFTKYLD

Thomas
Tilltalsnamn: Thomas
Efternamn: Lundevall
Medlemsnummer: 35
Kontakt:

Inlägg av Thomas » 02 jun 2013 20:56

Ägde bilen i början på 80-talet, köpte den i Strängnäs vet att bilen var i Norrköping och Lindköping på 70-talet hade då regnummer E 38680. Originalmotorn var ej med vid köpet men hittade den hos en f d ägare utanför Norrköping som hade den kvar. inte omöjligt att den gick race på 60-talet. Kommer ihåg att jag var och tittade på en Ruby red B Coupe med Speedsterstol och störtbåge mellan Norrköping och Srängnäs på 70-talet som såg ut som den hade gått racing kan ha varit den här Porschen. När jag köpte bilen fanns inte några av dom delarna i bilen.

FredrikTengbom
Medlem
Tilltalsnamn: Fredrik
Efternamn: Tengbom
Medlemsnummer: 1198

Inlägg av FredrikTengbom » 21 nov 2013 22:48

Ny kostym
Bild

Skriv svar